У зв’язку із численними зверненнями педагогічних працівників з питань особливостей застосування Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) у частині встановлення вимог щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, необхідного для проходження чергової атестації, Міністерство освіти і науки України надало актуальні роз’яснення.
Відповідно до Порядку загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років, а обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років (тут відбулися зміни).
З огляду на відсутність установлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, МОН рекомендує атестаційним комісіям, починаючи із 2020 року:
1) установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), а саме:
30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.
2) установлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти, фахової передвищої освіти не менше ніж:
24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.
Щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації має бути не меншим зазначених вище обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою. Якщо обсяг підвищення кваліфікації визначається в кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи, то 1 кредит дорівнює 30 годинам.
Згідно з листом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2019 № 1/9-683
Звідси зрозумілі запитання:
1. Як бути педагогам, що викладають декілька дисциплін?
2. Як бути тим, хто суміщає педагогічні посади, скажімо директора та викладача, методиста та викладача чи інші?
3. Яку кількість годин виділяти педагогу за різні види самоосвітньої роботи?
І таких запитань без конкретних відповідей, сьогодні є дуже багато. Нові документи кожен трактує як може. Ми чекаємо...Чого?☺☺☺
Ура! Атестація відбулася! І все було не так страшно, як здавалося спочатку. Звичайно, до повного розуміння, що і як робити в кожній конкретній ситуації, ще далеко, але загальна картина вже вималювалася☺.
Особливо імпонує те, що для педагогів відкриваються широкі можливості у виборі напрямків та суб'єктів підвищення квалікації. Кожен, хто знає свої професійні можливості, може сам керувати вдосконаленням власної педагогічної майстерності.
Деякі роз'яснення про підвищення кваліфікації можна переглянути в презентаціїє